• Tekstowa podstrona

• 06.03.2024r
          • Wycieczka do Katowic - klasa Va

KATOWICE często kojarzone z wydobyciem węgla kamiennego oferują dzisiaj wiele różnorodnych atrakcji.
            My, klasa 5 pojechaliśmy to sprawdzić 😉.
            Na początek spacer po ulicach miasta. Dworzec, ulica 3Maja, Teatr Śląski, Pomnik Harcerzy Września, SUPERJEDNOSTKA - blok z 762 mieszkaniami, Pomnik Powstańców Śląskich, SPODEK-hala widowiskowo-sportowa.
            Tak dotarliśmy do NOSPR-u, prawdziwej świątyni muzyki. Tu wysłuchaliśmy koncertu symfonicznego muzyki A. Dvoraka.
            Ponieważ Śląsk słynie z węgla, to koniecznie należy zobaczyć i dotknąć tego czarnego złota. Najlepiej w kopalni GUIDO w Zabrzu. Pobyt 320 metrów pod ziemią wśród starych kombajnów górniczych zostawia niezapomniane wrażenia.
            Ponieważ Katowice mają jeszcze wiele innych ciekawych miejsc, obiektów, to na pewno tu jeszcze wrócimy, aby je zobaczyć 😊
            Wych. IwonaPtak
        • 23.01.2024

Witajcie w naszej bajce... - Akademia Pana Kleksa z klasą VIb

23.01.2024 klasa VIB wyruszyła w podróż pociągiem do kina. Na co? Na film pt. "Akademia Pana Kleksa".

• 12.01.2024
          • Spektakl - Balladyna

"Wydaje mi się(…) że istnieją rzeczy, które wiele przyniosły mi dobrego, acz nie dały żadnych materialnych korzyści. Boże Narodzenie do nich właśnie należy".
            Jeszcze klimaty świąteczne, a to za sprawą wizyty klasy 7b w teatrze na spektaklu pt. "Opowieść wigilijna" w wykonaniu aktorów i aktorek Teatru Czeskiego z Cieszyna Scena Polska. Po spektaklu udaliśmy się do Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Częstochowie na warsztaty "Manipulacyjna funkcja komunikatu". Podczas zajęć uczniowie poznali proces komunikowania się oraz metodę manipulacji odbiorcą poprzez zastosowanie komunikatu perswazyjnego. Uczniowie uświadomili sobie, w którym momencie procesu komunikowania i w jaki sposób następuje celowe przekształcenie treści informacji w celu nadania jej funkcji manipulacyjnej oraz dowiedzieli się, kiedy takie komunikaty są używane. Były to bardzo cenne zajęcia dla naszej klasy.
            Teraz czekamy na kolejny spektakl, tym razem wybierzemy się na "Balladynę.
        • 10.01.2024

Wolontariusze - klasa VIII

Klasa 8 z wizytą w schronisku. 🐈🐕‍🦺🦮
            Dzisiaj przyjechaliśmy przekazać zwierzakom zebrane przez uczniów naszej szkoły dary. Jest to przede wszystkim karma oraz koce tak potrzebne ze względu na niskie temperatury. Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się do zbiórki.
            Dorota Bednarska i Anna Klimasińska
        • 06.12.2023
          • Mikołajkowy wyjazd do kina klas drugich i trzeciej.🎅🎅🎅

• 22.11.2023

Wycieczka na Śląsk

WYCIECZKA NA ŚLĄSK
            22 listopada klasa VII a i VIII a zwiedzała Nikiszowiec, czyli dawne osiedle robotnicze wybudowane dla górników kopalni "Giesche". Jest to w Europie jeden z niewielu takich obiektów, tak dobrze zachowanych. W samym centrum miasta, w budynku dawnej pralni i magla znajduje się muzeum, które również odwiedziliśmy. Ta dzielnica Katowic to turystyczna perełka mająca swój urzekający i niepowtarzalny klimat. Następnym punktem wycieczki była wizyta w Planetarium – Śląskim Parku Nauki. Tam uczniowie przebyli interaktywną podróż od wnętrza naszej planety, poprzez jej atmosferę, aż do najdalszych zakątków kosmosu. Poczuli trzęsienie ziemi, zapoznali się z działaniem instrumentów naukowych, zobaczyli, jak wygląda z kosmosu Ziemia i inne ciała niebieskie, zanurzyli się w wirtualnych gwiazdach, poczuli na sobie warunki panujące w różnych strefach klimatycznych. Wycieczka była bardzo ciekawa i pouczająca.
        • 15.11.2023r.

Zaczyna pachnieć świętami...
            15 listopada klasa 7b pojechała do Fabryki Bombek w Miechowie, aby poznać proces tworzenia szklanych ozdób choinkowych, które przybierają kształty nie tylko tradycyjnych okrągłych bombek, ale również kształty zwierzątek, postaci z bajek, aniołków, mikołajów itp.
            Wizyta w zakładzie produkcyjnym ozdób choinkowych była dla nas bardzo ciekawa. Poznaliśmy cały proces produkcji bombki. Nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego, ile osób pracuje nad tym, aby powstała jedna szklana bombka. Mieliśmy okazję samodzielnie wykonać takie bombki oraz kupić na miejscu jakieś wyjątkowe szklane ozdoby świąteczne. Wybór był bardzo trudny. Fabryka w Miechowie działa już od 25 lat.
            Dziękujemy za możliwość zwiedzenia zakładu, a Pani Milenie Zagził za opiekę.
        • 21.11.2023r.

TEATR...

Dzisiaj klasa 1a i 1b były we Włoszczowie na przedstawieniu teatralnym. Uczniowie obejrzeli bajki: Świniopas, Nowe szaty króla i Brzydkie kaczątko. Dzieci z zainteresowaniem obserwowały losy bohaterów i podziwiali grę aktorów. Na koniec wszyscy zrobili sobie zdjęcie i z uśmiechem oraz przyjemnymi wrażeniami wracali do szkoły.

• 17.11.2023r.
          • MORSKIE OPOWIEŚCI C.D

Ciąg dalszy morskich opowieści przyszłego wilka morskiego, czyli Pola Batko z wizytą w szkole, w jej klasowej pracowni. Tym razem o swoich studiach na Uniwersytecie Morskim w Gdyni, o niezwykłym rejsie Darem Młodzieży i ciekawostkach z tym rejsem zwiazanych, nasza absolwentka, niczym starsza koleżanka opowiadała zasłuchanym uczniom klasy piątej. Było baaardzo ciekawie i miło. Dziękujemy Polu i zapraszamy do nas z kolejnymi opowieściami.
            I. Ptak wych. kl. 5 i Poli
        • 16.11.2023r.

Dar Młodzieży...

Jak zostać oficerem, jak prawidłowo nawigować, co zrobić, aby dostać się na Uniwersytet Morski w Gdyni i przeżyć niezapomniany rejs na Darze Młodzieży? Na te i inne pytania uczniowie klasy 7b otrzymali dziś odpowiedź od wychowanki mojej i naszej szkoły, Poli Batko. Pola aktualnie jet studentką 3 roku na Uniwersytecie Morskim. 11 listopada 2023 r. powróciła z rejsu na Darze Młodzieży. Opowiedziała nam najpierw o szkole, o zajęciach na uczelni, o ty, co zrobić, aby stać się studentem uniwersytetu, a później bardzo ciekawie i barwnie opowiedziała o rejsie. O tym, jak się żyje na statku, jakie miała obowiązki jak się spędzało czas wolny czy co się jadło.Niewątpliwie wielkim przeżyciem było przekroczenie równika przez uczestników rejsu. Obejrzeliśmy wiele wspaniałych zdjęć i filmów relacjonujących ten rejs. To spotkanie zostanie z nami w pamięci na długo. Może ktoś z naszej klasy pójdzie w ślady Poli?
            Dziękuję, Polu, za poświęcony czas i do zobaczenia.
        • 14.11.2023r.
          • ANTYMINA - profilaktyka

14 listopada 2023r. uczniowie klasy 6a, 6b, 7a,7b,8 brali udział w Autorskim artystycznym programie o charakterze profilaktycznym "Antymina", którego bohaterem był raper Kolah czyli Mirosław Kola Kolczyk. Młodzież dostała sporą dawkę wiedzy na temat zagrożeń jakie niesie ze sobą uzależnienie od środków psychoaktywnych m.in. alkoholu, narkotyków, dopalaczy oraz papierosów. Trudne treści raper przedstawił w sposób bezpośredni i zrozumiały. Przykłady z życia, odwołanie do wartości, wskazanie rodziny jako środowiska, które cierpi całościowo w przypadku uzależnienia choćby jednej osoby, nadały uniwersalny przekaz treściom profilaktycznym. Kolah wskazał też czynniki chroniące i zwrócił uwagę młodych na osobistą odpowiedzialność za swoje życie i swoje wybory. Nasi uczniowie z zainteresowaniem uczestniczyli w spotkaniu, na zakończenie którego mogli zrobić sobie wspolne zdjecia.
            Dorota Bednarska
        • 9.11.2023r.

Artystyczna wyprawa klas 4.

Artystyczna wyprawa klas 4 🎭🎬🎤🎺🎻🎷🪗
            W czwartek, 9 listopada, klasy 4a i 4b wybrały się do Jasnogórskiej Szkoły Muzycznej w Częstochowie. Mieliśmy okazję zobaczyć i posłuchać występów, które przygotowali dla nas uczniowie z klasy gitary, organów oraz śpiewu solowego. Następnie udaliśmy się na spektakl "Akademia Pana Kleksa", który z pewnością był niezapomnianym przeżyciem dla nas wszystkich...🫣😊😉
            Serdecznie dziękujemy również Pani Edycie Bukowskiej za opiekę podczas tej niecodziennej lekcji muzyki i teatru. Klasy 4 wraz z wychowawczyniami.
        • 11.10.2023r
          • Integracja klas 4.

Wycieczka integracyjna klas 4
            W środę, 11 października klasy 4a i 4b wraz z wychowawczyniami wybrały się na wycieczkę integracyjną do Chęcin, Tokarni oraz do Podzamcza, gdzie spędziliśmy świetny czas w Centrum Nauki DaVinci. Serdecznie dziękujemy również pani wicedyrektor Małgorzacie Gołębiowskiej za opiekę podczas wędrówki po świętokrzyskich szlakach. 😀😁🤗🍁🍂🍄🛖🛡️🗡️
        • 2.10.2023r.

Drzewko od leśników

Bądź jak Trzecioklasista i odbierz drzewko od leśników! 😉🌱💚
            Mała sadzonka, którą otrzymujecie od nas w ramach akcji #sadziMy, to początek wielkiej przygody! Wyrosłe z niej drzewo w ciągu swojego życia zapewni nam tlen, oczyści powietrze, złagodzi zmiany klimatu, stanie się siedliskiem wielu organizmów, a w przyszłości drewno z niego powstałe może stworzyć komuś dom.
            Dołącz do nas i weź udział w akcji!
            Jeszcze dziś do godziny 15 a jutro od 9 będziemy nieodpłatnie udostępniać sadzonki.
            Posadźcie je tam, gdzie będziecie mogli się nimi opiekować. Odwdzięczą się stukrotnie! 💚
        • 27.09.2023r.
          • Rewia na lodzie

27 września klasa 7b pojechała na wycieczkę do Gliwic i Katowic. W Gliwicach obejrzeliśmy rewię na lodzie pt. "Przygody Żeglarza Sindbada". Następnie pojechaliśmy na Uniwersytet Śląski, w którym ruszyło Uniwersyteckie Miasteczko Naukowe.
            My wzięliśmy udział w pierwszym przystanku: 🔥 Osobliwości Świata Fizyki 🔥
            W ramach przystanku braliśmy udział w seansie naukowym, który składał się z dwóch pokazów:
            ✅ Na grzbietach fal 🌊
            ✅ Niebezpieczny przyjaciel – ogień 🔥
            Czas spędzony w Miasteczku Naukowym minął bardzo szybko, może polubimy fizykę? 🙂